Peringatan!!!!

Peringatan :- Maaf, Fakta perubatan yang dikongsikan ini hanya satu research dan tinjauan pihak admin di website yang tersedia.... Oleh demikian, keberkesanan ubat yang dikeluarkan adalah dibawah tanggungjawab pihak yang ingin mencuba dan pengeluar produk. Adalah dinasihatkan untuk mendapatkan khidmat nasihat Doktor Pakar tentang kandungan ubat dan kesan. Pihak admin tidak bertanggungjawab sekiranya memberi kesan sampingan atau memudaratkan diri menjadi lebih teruk. Kita dikehendaki mencari penawar tetapi kita juga perlu berhati-hati dengan semua produk jualan langsung. Harap para pembaca dan pengunjung blog akan berhati-hati. Dapatkan maklumat yang tepat dan dijamin selamat baru mencuba. Insyallah akan ada penawarnya. Blog ini tidak mempromosi atau terlibat dengan pihak2 berkepentingan ataupun mengambil kesempatan cuma berkongsi bahan cerita.

Tuesday 20 March 2012

Perubatan - Qhazanah

Qhazanah Untuk Kesihatan – Sepanjang usia kita, badan kita menerima dan menyimpan pelbagai jenis unsur mudharat serta berbahaya yang datang daripada sumber makanan harian, alatan mandian, kosmetik, pencemaran udara dan lain-lain yang mula menghimpun di dalam darah, saraf , organ kita.
Hari demi hari, tubuh kita makin keletihan dan kepenatan dibebani oleh unsur-unsur berbahaya ini. Ditambah lagi pula dengan gaya hidup kita yang tidak sihat serta tiada inisiatif untuk mengamal pemakanan sihat.
Tiba masa, tanpa disedari sistem daya melawan penyakit kita berada di tahap rendah dan risiko penyakit mula hinggap di dalam badan. Dan dengan masa yang sesuai, penyakit ini mengatasi daya lawan penyakit (imunisasi) kita dan menyerang denga rakusnya.
Dan kita mula jatuh sakit. Ramai yang menyedari masalah kesihatan mereka hanya apabila berada di tahap genting atau kritikal. Ianya tidak dapat dikesan di awal waktu, kerana ia secara senyap mula merobohkan sistem pertahanan dan bertapak pada masa yang amat panjang.
Di sinilah kita mula mengeluarkan kos yang tinggi, masa yang banyak dan kudrat yang semakin haus dalam mencari ikhtiar untuk mengatasi masalah kesihatan kita.

Cegah Lebih Baik Daripada Mengubati - Bukankah sediakan payung sebelum hujan adalah lebih bermanfaat untuk kita..? Adalah suatu tuntutan Islam agar kita mencegah sebelum ianya menjadi parah. Khasiat dan kaifiat Qhazanah yang kaya dengan zat mineral serta vitamin terbukti amat membantu membina sistem pertahanan tubuh yang tinggi dan membantu mengatasi masalah kesihatan serta mengembalikan kesihatan muslimin dan muslimah pada tahap terbaik.


Intipati Qhazanah
- Madu Asli -

Lebah adalah satu lagi bukti  dalam Al Quran akan ketaatan makhluk selain manusia yang patuh dan taat kepada perintah Allah. Di dalam surah An Nahl, perintah Allah kepada Sang Lebah memberi manfaat kepada manusia sebagai penawar dirakam.
“Kemudian makanlah dari segala jenis bunga-bungaan serta buah-buahan (yang engkau sukai) dan turutilah jalan-jalan peraturan Tuhanmu yang diilhamkan dan dimudahkanNYA kepadamu. Dengan itu keluarlah dari badannya minuman (Madu) yang berlainan warnanya, yang mengandungi PENAWAR bagi manusia (dari pelbagai penyakit). Sesungguhnya pada yang demikian itu ada tanda (membuktikan kemurahan Allah) bagi orang-orang yang mahu berfikir”.
Madu dijelaskan didalam Al Quran sebagai penawar secara rasmi.  Dan ia diperkuatkan lagi dengan pesanan Rasulullah Sallallahu ‘Alaihi Wasallam akan sifatnya sebagai penawar atau penyembuh dalam sabda baginda:
“Ambillah, pergunakanlah olehmu sekalian, akan dua PENAWAR yakni MADU dan AL QURAN“. (Riwayat Ibnu Majah)
Keunikan Madu Menjadi Pilihan Terbaik
Madu antara adalah makanan yang paling popular di kalangan pakar kesihatan kerana keunikannya memberi yang terbaik untuk kesihatan manusia.
Madu PENAWAR Barah (Cancer)
Sel-sel kanser berupaya dibunuh melalui fungsi asid retionik yang bertukar dari beta-carotene setelah melalui proses di dalam tubuh sebagai ANTIOKSIDA (antioxidant).
Tinggi sifat ANTIOKSIDA
Madu umpama bahan pembersih untuk tubuh manusia atas sifatnya yang tinggi antioksida. Ini bermaksud ia memerangkap radikal bebas di dalam tubuh yang boleh mencetus sel rosak di dalam badan yang boleh membiak sebagai sel kanser.
Antiseptik dan Antibiotik
Madu berupaya menghentikan aktiviti bakteria yang menyerang luka serta menghalang jangkitan daripada terus merebak menurut kajian universiti Wales.
Pun begitu, ujian saintifik ke atas Madu wujud di kemudian hari yakni pada masakini. Sebagai umat Islam kita perlu mendahului berpegang kepada Al Quran dan As Sunnah samada wujud fakta sains mahupun tidak. Sepertimana penulis jelaskan di atas, perintah Allah kepada Lebah di dalam Al Quran dan menjadi Sunnah baginda Rasulullah Sallallahu ‘Alaihi Wasallam sebagai contoh ikutan kita umat baginda.
Adalah sesuatu yang membelakangi tuntuan Islam apabila kita mendahulukan hujah dan fakta sains melebihi hujah Al Quran dan As Sunnah. Malah ada juga di kalangan kita yangmana apabila dinasihati oleh pakar kesihatan untuk meninggalkan makanan sunnah bagi mereka yang menghidapi masalah gula di dalam badan, hanya kerana madu bersifat manis sedangkan Al Quran dan As Sunnah menyatakan sebaliknya. Pesan Rasulullah Sallallahu ‘Alaihi Wasallam buat kita umat baginda dalam sabdanya;
“Ambillah, pergunakanlah olehmu sekalian, akan dua PENYEMBUH yakni MADU dan AL QURAN“. (Riwayat Ibnu Majah)
Kandungan Madu dalam Qhazanah menghasilkan yang terbaik untuk kesihatan kita. Apatah pula yang ianya digabungkan dengan makanan sunnah lain yang mujarab..!
Klik Pada Intipati Makanan Sunnah Qhazanah Yang Ingin Anda Selidiki Di Bawah Ini ;-

Antara kes yg mendapat pengakuan daripada pengguna sebelum ini:-
Angin Ahmar – Angin Pasang – Asma /Lelah – Batu Karang – Batuk – Buang Air Besar Tidak Lawas – Buasir – Darah Haid Tak Teratur / Terganggu – Degil – Demam Panas / Denggi -  Demam Kuning – Darah  Rendah – Darah Tinggi – Gangguan Makhluk Halus – Hepatitis A – Hepatitis B – Jantung Kuat Berdenyut – Jerawat – Jeragat – Kegemukan ( Obesiti ) – Keras Hati – Ketagih Dadah – Ketagih Rokok – Kencing Berdarah – Kencing Tidak Tos – Kencing Manis – Kurang Cergas -Kurap – Lemah Jantung – Lemah Syahwat – Minda Tak Cerdas – Panas Baran – Panau – Pelupa – Psoriasis – Resdung – *Dan pelbagai lagi* – InsyaAllah..

sumber :- http://qhazanah.wordpress.com/category/salam-pengenalan/

2 comments:

  1. Madu memang mujarab tapi masaalahnya nak dapat yang ori susah sekarang orang asli yang jula ditepi highway tu pun dah pandai campur dengan bahan lain, kalau betul ada yg ori pun makdatuk mahal sangat...... :)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah... nir perubatan alternatif yang saya rasa baik bukan sahaja untuk hepatitis b yang saya hadapi tetapi untuk kesihatan dalam lain..... soal madu memang betul susah nak cari yg original tapi benda nie dah dicampur dan dijadikan bahan mengikut cara islam... sy just nk mencuba.... boleh kn....

    ReplyDelete