Peringatan!!!!

Peringatan :- Maaf, Fakta perubatan yang dikongsikan ini hanya satu research dan tinjauan pihak admin di website yang tersedia.... Oleh demikian, keberkesanan ubat yang dikeluarkan adalah dibawah tanggungjawab pihak yang ingin mencuba dan pengeluar produk. Adalah dinasihatkan untuk mendapatkan khidmat nasihat Doktor Pakar tentang kandungan ubat dan kesan. Pihak admin tidak bertanggungjawab sekiranya memberi kesan sampingan atau memudaratkan diri menjadi lebih teruk. Kita dikehendaki mencari penawar tetapi kita juga perlu berhati-hati dengan semua produk jualan langsung. Harap para pembaca dan pengunjung blog akan berhati-hati. Dapatkan maklumat yang tepat dan dijamin selamat baru mencuba. Insyallah akan ada penawarnya. Blog ini tidak mempromosi atau terlibat dengan pihak2 berkepentingan ataupun mengambil kesempatan cuma berkongsi bahan cerita.

Wednesday 14 March 2012

DIARI KEHIDUPAN - CATATAN KEEMPAT



15/03/2012 - Bersamaan 21 Rabiulakhir 1433H

Subhanallah. Ketenanganku terganggu seketika. Aku terima panggilan daripada Pejabat Kesihatan. Aku tahu bahawa Pejabat Kesihatan akan menghubungi aku kerana aku mengidap Penyakit Berjangkit. Apa yang meresahkan aku adalah apabila dia bertanyakan tempat aku bertugas. Ya Allah, aku terima dugaanmu diatas kesakitan yang telah dianugerahkan tapi Ya Allah, aku tak bersedia untuk berita kesakitan yang aku alami ini diperhebahkan Ya Allah. Lindungilah aku dari kehinaan, kesakitan dan kerisauan Ya Allah.  

Ketakutan muncul kembali, tidur ku tak lena sehingga aku menangis dalam tidur. Aku terjaga dengan airmata mengalir. Keresahan yang aku alami terbawa ke dalam mimpi. Adakah Inspektor Kesihatan akan datang ke pejabat ku dan menghebahkan berita akan kesakitanku? Adakah kawan-kawanku dipejabat akan diminta membuat ujian darah takut-takut dijangkiti? Adakah aku akan menjadi punca kerisauan dan keresahan rakan sepejabatku? Akankah aku kehilangan sahabat-sahabatku? Bakal berubah ker kehidupanku selepas ini? Pelbagai persoalan bermain dimindaku. Aku celaru. Ya Allah, kuatkan lah aku untuk menghadapi kenyataan hidup ini. Terasa buntu fikiranku.

Terlintas difikiranku tentang tanggungjawab sosialku. Aku tak patut rahsiakan penyakit yang aku alami kerana mungkin tanpa sedar aku akan menjakiti orang lain. Ya Allah, berikanlah aku kekuatan. Tunjukkan aku jalan yang benar Ya Allah. Aku bermohon padaMu. Aku hambaMu yang lemah mengakui segala kesalahan dan dosa yang telah aku lakukan. Berikanlah kelapangan dalam perjalanan kehidupanku. Amin Ya Rabbal Alamin.

Kepada rakan-rakan pembaca, bantulah aku. Berilah pandangan dan pendapat yang sewajarnya. Aku buntu dan perlukan sokongan sahabat-sahabat.

No comments:

Post a Comment