Peringatan!!!!

Peringatan :- Maaf, Fakta perubatan yang dikongsikan ini hanya satu research dan tinjauan pihak admin di website yang tersedia.... Oleh demikian, keberkesanan ubat yang dikeluarkan adalah dibawah tanggungjawab pihak yang ingin mencuba dan pengeluar produk. Adalah dinasihatkan untuk mendapatkan khidmat nasihat Doktor Pakar tentang kandungan ubat dan kesan. Pihak admin tidak bertanggungjawab sekiranya memberi kesan sampingan atau memudaratkan diri menjadi lebih teruk. Kita dikehendaki mencari penawar tetapi kita juga perlu berhati-hati dengan semua produk jualan langsung. Harap para pembaca dan pengunjung blog akan berhati-hati. Dapatkan maklumat yang tepat dan dijamin selamat baru mencuba. Insyallah akan ada penawarnya. Blog ini tidak mempromosi atau terlibat dengan pihak2 berkepentingan ataupun mengambil kesempatan cuma berkongsi bahan cerita.

Thursday 22 March 2012

DIARI KEHIDUPAN - CATATAN KELIMA





22/03/2012 - Bersamaan 28 Rabiulakhir 1433H

Assalamamualaikum dan salam hormat, kembali bertemu dalam catatan perjalan kisah kehidupan aku seorang positif Hepatitis B. Terasa waktu-waktu yang dilalui terlalu sukar. Ketenangan hati terasa sentiasa terganggu. Aku dah tak seperti dulu. Dalam hati aku bermohon agar diberikan kekuatan untuk menempuh dugaan ini. Ada saat dan ketika aku kuat ada masa bila bersendirian aku akan memikirkan apa yang bakal berlaku sehingga aku buntu. Bila aku tersedar dari lamunan aku kembali mengingati Tuhan Penciptaku. Tindakan ku kadangkala seolah-olah menidakkan apa yang berlaku. Seolah-olah tidak dapat menerima takdir yang telah Tuhan tentutan. Ya Allah Ampunkan Hambamu. Mungkin aku belum sekuat itu untuk menghadapi dugaan Mu. Berikan aku masa untuk menerima hakikat yang tertulis dalam hidupku.

Setiap masa yang terluang banyak aku habiskan dalam blog nie. Melayari internet untuk mencari kaedah perubatan bagi mengubati penyakit yang ku hidapi ini. Terasa waktu untuk temujanji bersama doktor pada 30hb nie terasa lambat berlalu. Aku kena ambil tindakan alternatif bagi mengelakkan virus yang ada dalam darahku ini semakin tersebar. Buat masa sekarang aku terpanggil untuk mengambil satu penawar iaitu Qhazanah. Perubatan secara islam. Mungkin itu alternatif yang terlintas. Dalam masa sama juga aku mencari alternatif2 lain. Akan aku cuba usahakan untuk mengubati penyakit ini walaupun pada dasar perubatan penyakit ini tidak mampu diubati. Aku berpegang kepada kata-kata bahawa setiap penyakit itu ada penawarnya, kita diminta berusaha mencari penawarnya. Aku tidak akan mengalah untuk terus berjuang.

Apa pun kehidupan yang tertulis sudah tidak mampu untuk aku menidakkannya. Aku janji pada diriku bahawa tak akan ada apa pun yang berubah meskipun aku mengidap penyakit kedua yang digeruni manusia. Aku akan terus tanamkan pada diriku untuk menjadi manusia yang lebih baik dari diriku selama ini. Meskipun aku bakal kehilangan mereka-mereka yang aku sayangi, aku dipinggirkan, akan ditakuti, akan dipandang sinis, akan aku tempuh dengan hati yang redha. Insyallah. Kehidupan harus diteruskan. Sementara kesempatan masih ada izinkan aku membuat kebaikan sebanyak yang mampu dan yang terdaya. Dan aku akan berfikiran positid se positifnyer penyakit yang aku hadapi. Semoga akan ada penawar dan dapat kembalikan nikmat sihat dalam diriku... Insyallah. Aku hambamu yang lemah Ya Allah bermohon agar kau kurniaankan kebaikan dan permudahkan jalan HambaMU ini. Amin.


bersambung.......

No comments:

Post a Comment